woman-life | Ημερομηνία: Πέμπτη, 10-03-2011, 11:56 | Δημοσίευμα # 1 |
Πλατινένιο Admin

Δημοσιεύσεις: 2513
| Η μόρφωση κάνει καλό στην πίεση του αίματος
Μπορεί τα διαγωνίσματα να ανεβάζουν περιστασιακά την πίεση του αίματος των μαθητών και των φοιτητών, όμως μια μεγαλύτερης διάρκειας εκπαίδευση στη ζωή ενός ανθρώπου φαίνεται τελικά να ρίχνει την πίεση και να προστατεύει από την υπέρταση, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η οποία επιβεβαιώνει προηγούμενες μελέτες, που είχαν συνδέσει το υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.
Μάλιστα δείχνει ότι μεγαλύτερη είναι η ωφέλεια για τις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες.
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Μπράουν, με επικεφαλής τον βοηθό καθηγητή Έρικ Λουκς, στη σχετική μελέτη που δημοσίευσαν στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό για θέματα δημόσιας υγείας "BMC Public Health", σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, μελέτησαν δεδομένα 30 ετών για περίπου 3.900 άτομα, χωρισμένα σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τα χρόνια εκπαίδευσής τους (κάτω των 12, 13-16 και άνω των 17 ετών).
Οι επιστήμονες συσχέτισαν τη διάρκεια της εκπαίδευσης με το μέσο επίπεδο της συστολικής πίεσης και διαπίστωσαν ότι όσο περισσότερα ήσαν τα χρόνια σπουδών τόσο μικρότερη έτεινε να είναι η πίεση. Για παράδειγμα, οι γυναίκες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (που δεν είχαν τελειώσει καν το λύκειο ή το γυμνάσιο) είχαν 3,26 mmHg υψηλότερη πίεση σε σχέση με όσες είχαν το υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο (μάστερ ή διδακτορικό), ενώ στους άνδρες η αντίστοιχη διαφορά υπήρχε επίσης, αλλά ήταν μικρότερη (2,26 mmHg). Η διαφορά αυτή ίσχυε, αν και σε μικρότερο βαθμό, όταν απομονώθηκαν άλλοι επιβαρυντικοί παράγοντες για την πίεση, όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η παχυσαρκία κ.ά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης προδιαθέτει τους ανθρώπους να εμφανίσουν υψηλότερο επίπεδο στρες, επειδή συνήθως κάνουν δουλειές με μεγαλύτερο άγχος και υψηλές απαιτήσεις από τους εργοδότες τους, χωρίς, από την άλλη, να αισθάνονται ότι μπορούν να έχουν τον απαιτούμενο έλεγχο στην εργασία και τη ζωή τους, πράγμα που -σε συνδυασμό με τη διαβίωση συχνά στο όριο της φτώχειας και σε υποβαθμισμένες περιοχές- αυξάνει την κατάθλιψη και την πίεσή του αίματος.
Η μελέτη εστιάστηκε στη συστολική πίεση, επειδή η συστολική υπέρταση είναι πολύ πιο συχνή από τη διαστολική υπέρταση. skai.gr
Woman-Life
|
|
| |
martzak51 | Ημερομηνία: Πέμπτη, 10-03-2011, 21:06 | Δημοσίευμα # 2 |
Ασημένιο Μέλος

Δημοσιεύσεις: 1235
| Μόλις διάβασα το άρθρο αμέσως έψαξα στο περιβάλλον μου και στούς γνωστούς μου γενικώς και βρήκα ότι έχει μεγάλη δόση αλήθειας.Πάντα βέβαια σε κάθε κανόνα υπάρχει η εξαίρεση, αλλά στα περισσότερα άτομα του περιβάλλοντός μου ισχύουν τα του άρθρου......
|
|
| |
woman-life | Ημερομηνία: Τρίτη, 27-01-2015, 15:24 | Δημοσίευμα # 3 |
Πλατινένιο Admin

Δημοσιεύσεις: 2513
| Η εκμάθηση ξένων γλωσσών μας κάνει εξυπνότερους
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα Eλλήνων και Bρετανών επιστημόνων. Οι άνθρωποι, που μιλούν μια ξένη γλώσσα, ακόμη κι αν άρχισαν να την μαθαίνουν στην ηλικία των δέκα ετών (όπως συχνά συμβαίνει στη χώρα μας), έχουν βελτιώσεις στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους, σε σχέση με όσους μιλάνε μόνο την μητρική γλώσσα τους...
Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες, οι οποίες έχουν επίσης δείξει ότι όσοι μιλάνε μία ή παραπάνω ξένες γλώσσες διαθέτουν καλύτερη νοητική υγεία μέχρι τα γεράματα, γεγονός που αποτελεί «αντίδοτο» στην άνοια. Στο παρελθόν είχε δειχτεί ότι η δεύτερη γλώσσα παρέχει όφελος, όταν μαθαίνεται πολύ νωρίς στη ζωή ενός ανθρώπου, σχεδόν παράλληλα με την μητρική του. Όμως, η νέα έρευνα, δείχνει ότι ανάλογο όφελος για τον εγκέφαλο και τον νου υπάρχει ακόμη κι αν η εκμάθηση αρχίζει κάποια στιγμή στο Δημοτικό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χρήστο Πλιάτσικα της Σχολής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κεντ (και με τη συμμετοχή της επίσης ελληνικής καταγωγής Ελισσάβετ Μοσχοπούλου του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στα «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS) των ΗΠΑ, μελέτησαν με μεθόδους νευροαπεικόνισης τον εγκέφαλο 20 ατόμων ηλικίας περίπου 30 ετών.
Τα άτομα αυτά είχαν αρχίσει να μαθαίνουν μετά την ηλικία των δέκα ετών τα αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι αυτοί στα 30 τους είχαν καλύτερη δομή της λευκής ουσίας στον εγκέφαλό τους, σε σχέση με μια δεύτερη ομάδα 25 ατόμων παρόμοιας ηλικίας που μιλούσαν μόνο αγγλικά.
«Ο καθημερινός χειρισμός πάνω από μιας γλώσσας λειτουργεί ως παράγοντας έντονης γνωστικής ενεργοποίησης, που ωφελεί συγκεκριμένες εγκεφαλικές δομές, οι οποίες σχετίζονται με τη γλώσσα, διατηρώντας έτσι τη δομική ακεραιότητά τους. Συνεπώς, λειτουργεί προστατευτικά έναντι του εκφυλισμού τους σε προχωρημένη ηλικία», δήλωσε ο Χρήστος Πλιάτσικας.
Πηγή: www.skai.gr
Woman-Life
|
|
| |