«Όχι χρήματα αντί για δώρο τα Χριστούγεννα», δηλώνει 1 στους 3 στην έρευνα της Mastercard. Αναφέρει μάλιστα πως θεωρεί προσβλητικό να του δώσει κάποιος μετρητά στη θέση του δώρου. Επιπλέον, ένας στους 10 θεωρούν τη χειρονομία αυτή αιτία ακόμη και για καυγά με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο. Στην Τουρκία, μάλιστα, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 27%.
Εκτός από τα μετρητά, δώρα που θεωρούνται ως τα πιο απρόσωπα από τους Ευρωπαίους είναι τα χρυσόψαρα, οι οικιακές συσκευές, τα σεντόνια και τα προϊόντα μπάνιου.
Η έρευνα αποτυπώνει τις εορταστικές καταναλωτικές συνήθειες 15.000 ατόμων από 17 χώρες.
Οι Έλληνες, ως συνήθως, αναφέρουν ότι βγαίνουν για αγορά δώρων την τελευταία εβδομάδα. Το ίδιο κάνουν οι Βέλγοι και οι Πολωνοί, σε αντίθεση με τους Άγγλους που οργανώνονται νωρίς και αναζητούν δώρα για τους αγαπημένους τους ένα μήνα πριν τις γιορτές.
Οι Ρώσοι αφιερώνουν χρόνο και σκέψη κυρίως για τα δώρα της οικογένειας και των φίλων ενώ οι Γάλλοι δίνουν περισσότερη προσοχή στα δώρα των ερωτικών τους συντρόφων.
Συνολικά, σχεδόν όλοι θεωρούν ότι το κόστος τους δώρου που λαμβάνουν από τους αγαπημένους τους δεν έχει σημασία ενώ 9 στους δέκα θεωρούν ότι το πιο επιτυχημένο δώρο είναι αυτό που δείχνει το ενδιαφέρον του άλλου.
Όσο για τους τρόπους πληρωμής, σχεδόν δύο στους τρεις (66%) Ευρωπαίους θα πληρώσει με κάρτα, όταν ψωνίζει στο κατάστημα. Το ποσοστό φτάνει το 90% σε Σουηδία και Γαλλία.