Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αισθάνονται και τόσο άνετα όταν μιλούν στο τηλέφωνο.
Σύμφωνα με ψυχολόγους, το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις λαμβάνει χώρα σε μη-προφορικό επίπεδο. Αυτού του είδους η αλληλεπίδραση (η γλώσσα του σώματος) απουσιάζει από τις τηλεφωνικές συνομιλίες, και επομένως είναι πιο δύσκολο να επικοινωνήσει κανείς με σαφήνεια και άνεση. Απροειδοποίητα Τηλεφωνήματα
Πολλοί από αυτού που ψάχνουν για δουλειά διστάζουν να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο, το οποίο όμως, αποτελεί ουσιώδες εργαλείο για σκοπούς διαχείρισης, π.χ. για να ζητήσετε έντυπα αίτησης, για να επιβεβαιώσετε μια συνέντευξη, κλπ.
Όμως μια πολύ σημαντική κίνηση για να πουλήσετε κάτι είναι το απροειδοποίητο τηλεφώνημα. Ήδη γνωρίζετε πώς χρησιμοποιείτε από εταιρείες τοποθέτησης υαλοπινάκων κλπ και μάλλον αντιλαμβάνεστε ότι παρ’ όλο που είναι σκληρή δουλειά, μπορεί να αποβεί εξαιρετικά προσοδοφόρα.
Τα στοιχεία της έρευνάς σας για να τηλεφωνήσετε απροειδοποίητα θα προέλθουν από επαγγελματικές επιθεωρήσεις, καθημερινές εφημερίδες, εκθέσεις, συνέδρια, προσωπικές επαφές και εμπορικούς καταλόγους.
Πάντα πρέπει να κάνετε πρώτα ένα σύντομο τηλεφώνημα για να ελέγξετε αν οι πληροφορίες που συγκεντρώσατε είναι πρόσφατες και σωστές.
Λόγοι
Το τηλεφώνημά σας μπορεί να έπεται του γράμματος ή του βιογραφικού που είχατε στείλει νωρίτερα, ή να είναι πραγματικά απροειδοποίητο.
Το καλύτερο είναι να κάνετε μια οργανωμένη προσέγγιση δίχως τίποτα που να σας αποσπά την προσοχή. Έχετε πρόχειρα ένα ημερολόγιο, στυλό και χαρτί, το βιογραφικό σας και τις λεπτομέρειες της επιχείρησης.
Αναφέρετε τον κύριο λόγο που τηλεφωνείτε – το πρόσφατο άρθρο που διαβάσατε και αφορά μια καινούρια παραγγελία – και μετά συνεχίστε αναφέροντας πώς οι συγκεκριμένες ικανότητες και δεξιότητές σας μπορούν να τους βοηθήσουν στο καινούριο εγχείρημά τους.
Πριν τελειώσετε τη συνομιλία σας να ζητάτε, αντί για συνέντευξη, την ευκαιρία να συζητήσετε περαιτέρω το ζήτημα και να προτείνετε εναλλακτικές ημερομηνίες.
Αν δεν μπορούν να σας χρησιμοποιήσουν προς το παρόν, ζητήστε τους να σας δώσουν το όνομα κάποιου άλλου που ίσως να ενδιαφέρεται για τις δεξιότητες και την εμπειρία σας. Ρωτήστε αν τους πειράζει να χρησιμοποιήσετε το όνομά τους και ύστερα τελειώστε το τηλεφώνημα με ευγένεια. Ευχαριστήστε τους που σας αφιέρωσαν χρόνο και σας έδωσαν τις σχετικές πληροφορίες.
Σημεία που πρέπει να προσέξετε
Τα πρακτορεία και οι «κυνηγοί κεφαλών» συχνά καλούν εκτός ωρών γραφείου, άρα να είστε προετοιμασμένοι για τηλεφωνήματα αργότερα το απόγευμα. Επομένως, ετοιμαστείτε για να απαντήσετε με τον κατάλληλο τρόπο, σοβαρά και φιλικά.
Το σημαντικότερο που πρέπει να θυμάστε είναι να χαμογελάτε όταν μιλάτε. Αυτό θα σας κάνει να ακούγεστε πιο φιλικός κι επίσης θα νιώθετε καλύτερα.