Μπορεί να σας ενδιαφέρει να γνωρίζετε ότι στις 17 Φεβρουαρίου 2005, ένας νέος Ευρωπαϊκός νόμος (ΕΚ αριθ. 261/2004) τέθηκε σε ισχύ, ο οποίος αφορά την αποζημίωση όλων των επιβατών όταν δεν τους επιτρέπετε η επιβίβαση, όταν η πτήση τους ακυρώνεται ή υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση. Εάν σε μια πτήση υπάρχει υπεράριθμη κράτηση θέσεων οι επιβάτες αποζημιώνονται με ένα ποσό το οποίο εξαρτάται από τη διάρκεια της πτήσης. Εάν μια πτήση ακυρωθεί, υπάρχουν κανόνες που ορίζουν πως πρέπει να αποζημιωθούν οι πελάτες, να τους δοθεί ένα εισιτήριο άλλης διαδρομής ή να τους περιποιηθούν κατά τη διάρκεια αναμονής για τη νέα πτήση. Εάν μια πτήση καθυστερήσει, υπάρχουν κανόνες που ορίζουν πως πρέπει να περιποιηθούν τους επιβάτες κατά την αναμονή της πτήσης. Στην περίπτωση που η καθυστέρηση είναι πολύ μεγάλη μπορεί να μπουν σε μία άλλη πτήση ή να τους επιστραφεί το κόστος εισιτηρίου. Όταν μια αεροπορική εταιρεία πρέπει να φροντίσει ένα επιβάτη που θα επιβιβαστεί σε μία πτήση η οποία προγραμματίζεται σε πολύ ώρα, υπάρχουν κανόνες που προσδιορίζουν πότε πρέπει να προσφέρονται δωρεάν γεύματα, διαμονή σε ξενοδοχείο, μεταφορές και τηλεφωνήματα. Ο νόμος (Regulation EC 261/2004) επισημαίνει επίσης ότι εάν η πτήση σας έχει υπεράριθμη κράτηση θέσεων, καθυστερημένη ή ακυρωμένη, η αεροπορική εταιρία οφείλει να σας ενημερώσει για όλες τις λεπτομέρειες του κανονισμού. Η αποζημίωση στην περίπτωση υπεράριθμης κράτησης θέσεων ισχύει μόνο για τους επιβάτες στους οποίους αρνείται η επιβίβαση (χωρίς τη θέλησή τους) λόγω της υπεράριθμης κράτησης θέσεων. Δεν ισχύει για τα άτομα που οικειοθελώς παραδίνουν τη θέση τους. Επομένως, εάν η αεροπορική εταιρία προσφέρει στους εθελοντές 100€, μπορεί να αξίζει να περιμένετε λιγάκι... Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα eccefpolis
|