Παρασκευή
22-11-2024
02:33
Καλωσόρισες Επισκέπτης
RSS
 

Main Publisher Registration Login
Άρθρα »
Site menu

Catalog categories
Διακόσμηση
Φυτά και ζώα
Η καλή Νοικοκυρά
Χρήμα, αγορά, οικονομία
Κατασκευές βήμα-βήμα

Ενδιαφέρον

Κατασκευές βήμα-βήμα

Τέχνη Σερβιρίσματος

Ομορφιά βήμα-βήμα

* * *


Λέξεις κλειδιά

Κουτσομπολιό

Αρχική » Άρθρα » Σπίτι - Διακόσμηση » Χρήμα, αγορά, οικονομία

Βασικά καταναλωτικά θέματα (Μέρος B)
Επιστροφή προϊόντων και χρημάτων
Όταν αγοράζετε προϊόντα ή υπηρεσίες έχετε το δικαίωμα σε κάποιες απαιτήσεις (να είναι όπως παρουσιάζονται στις διαφημίσεις ή στην συσκευασία, ασφαλή, ικανοποιητικής ποιότητας, μη ελαττωματικά, κατάλληλα για την προτεινόμενη χρήση) και εάν αυτές οι απαιτήσεις δεν ικανοποιούνται, μπορείτε να ζητήσετε επισκευή, επιστροφή χρημάτων ή αντικατάσταση.
Πρέπει πάντα να απευθύνεστε στο κατάστημα, το οποίο σας πούλησε το προϊόν. Εάν χρειαστεί να επιστραφεί το προϊόν στον κατασκευαστή, αυτό θα πρέπει να αναλάβει το κατάστημα.

Εάν δεν είστε ευχαριστημένοι με την αγορά σας και επιθυμείτε να επιστρέψετε το προιόν, θα πρέπει να δραστηριοποιηθείτε το συντομότερο δυνατόν ώστε να μην χάσετε τα δικαιώματά σας. Στα περισσότερα καταστήματα θα σας ζητηθεί κάποια απόδειξη αγοράς, όπως μία απόδειξη πληρωμής, αλλά νομικά κάθε αποδεικτικό στοιχείο είναι δεκτό.

Προϊόντα από δεύτερο χέρι
Είτε αγοράζετε καινούρια, είτε προϊόντα από δεύτερο χέρι (εννοούμε κατάστημα που πουλά προϊόντα από δεύτερο χέρι, "second-hand" ), τα δικαιώματά σας είναι ίδια.
Παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα από δεύτερο χέρι συνήθως δεν έχουν την ίδια ποιότητα με τα καινούρια, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση για τυχών επισκευές - εάν το πρόβλημα δεν ήταν εμφανές ή δεν ενημερωθήκατε για αυτό όταν αποφασίσατε να αγοράσετε το προϊόν. Για αυτό είναι σημαντικό να παρατηρείτε προσεκτικά το προϊόν πριν το αγοράσετε.

  • Μάθετε πότε κατασκευάστηκε και πόσο αξιόπιστο είναι.
  • Εάν ο πωλητής είναι επαγγελματίας, μάθετε για το ιστορικό του.
  • Βεβαιωθείτε μπροστά στον πωλητή ότι το προιόν δουλεύει. Δηλαδή αν αγοράζετε ένα CD, παίξτε το στο CD-player του πωλητή για να βεβαιωθείτε ότι δεν είναι χαραγμένο.
  • Ζητήστε μία απόδειξη και κρατήστε την.

    Ψιλά γράμματα
    Ο όρος "ψιλά γράμματα" αναφέρεται σε ότι αναγράφεται με πολύ μικρά γράμματα, τα οποία μόλις που διαβάζονται και βρίσκονται στο κάτω μέρος, συμφωνητικών, αποδείξεων, διαφημίσεων, φυλλαδίων κλπ. Περιλαμβάνουν πληροφορίες για τους όρους της αγοράς, για το ποιος ευθύνεται εάν υπάρξει πρόβλημα, πως και υπό ποιες συνθήκες μπορείτε να υποβάλετε μία διαμαρτυρία.

    Με την καταβολή των χρημάτων σας, δηλαδή μόλις συμφωνήσετε να αγοράσετε κάτι, στην ουσία υπογράφετε ένα συμβόλαιο. Άρα, θα πρέπει να διαβάζετε προσεκτικά τα ψιλά γράμματα, καθώς το περιεχόμενό τους μπορεί να σας δεσμεύσει νομικά.

    Εγγυήσεις
    Οι εγγυήσεις συνήθως δίνονται από τον κατασκευαστή κατά την αγορά. Ενώ δεν υπάρχουν νομικοί περιορισμοί που να καθιστούν απαραίτητη την παροχή εγγυήσεων, όταν υπάρχουν εγγυήσεις θα πρέπει να έχουν σαφής πληροφορίες για το πως και πότε μπορεί κανείς να υποβάλει διαμαρτυρίες. Μία εγγύηση μπορεί να διευρυνθεί - βλ. Εμπορικές εγγυήσεις (warranties).

  • Προσπαθήστε να μάθετε πριν αγοράσετε το προϊόν εάν έχει εγγύηση και ποιες είναι οι λεπτομέρειές της.
  • Ενημερωθείτε για το ποιες είναι οι διαδικασίες για την υποβολή διαμαρτυρίας. Ποιος θα πληρώσει για τις επισκευές και ποιος θα κάνει αίτηση για αποζημίωση.
  • Εάν το προϊόν έχει εγγύηση από τον κατασκευαστή, βεβαιωθείτε ότι έχετε μία συμπληρωμένη κάρτα με τα έγκυρα στοιχεία του προϊόντος, ώστε να μην έχετε προβλήματα σε περίπτωση που θέλετε να επιστρέψετε το προϊόν στον κατασκευαστή.

    Εμπορικές εγγυήσεις (με ευρεία κάλυψη) - Warranties
    Οι πωλητές μπορεί να σας δώσουν το δικαίωμα να διαλέξετε μεταξύ της δωρεάν προσφοράς μίας βασικής εγγύησης και την αγορά μίας εγγύησης με ευρεία κάλυψη, η οποία εξασφαλίζει δωρεάν επισκευή. Κάποιες εμπορικές εγγυήσεις καλύπτουν και ατυχήματα, οπότε το προιόν επισκευάζεται έστω και αν το χαλάσατε εσείς οι ίδιοι.
    Αυτές οι εγγυήσεις λειτουργούν ως ασφάλειες και ονομάζονται εμπορικές εγγυήσεις (extended warranties).

    Βασικές συμβουλές

  • Οι πληρωμένες εγγυήσεις δεν είναι φτηνές. Μπορεί να κοστίσουν έως και 50% της τιμής του προϊόντος.
  • Κάντε κάποια έρευνα αγοράς για να εντοπίσετε την καλύτερη προσφορά.
  • Βεβαιωθείτε ότι το κόστος της πληρωμένης εγγύησης δεν είναι υψηλότερο από το κόστος μιας επισκευής.
  • Ελέγξτε προσεκτικά την διατύπωση για να μάθετε τι περιλαμβάνει: εργατικά, ανταλλακτικά, αντικατάσταση κλπ. Σε πόσες ημέρες θα επισκευαστεί το προϊόν.
  • Οι μακροχρόνιες εγγυήσεις μπορεί να μην ισχύουν εάν ο κατασκευαστής χρεοκοπήσει. Ελέγξτε εάν η εγγύησή σας έχει ασφάλεια και εάν σας καλύπτει σε μία τέτοια κατάσταση.
  • Κρατήστε ότι έγγραφα έχετε σχετικά με ασφάλειες, εγγυήσεις, αποδείξεις πληρωμής και επισκευές.
  • Όταν χαλάσει κάποιο αντικείμενο, ψάξτε τις εγγυήσεις σας... μερικές εταιρίες μπορεί να ξεχάσουν να σας ενημερώσουν ότι δικαιούστε δωρεάν επισκευές.
  • Υπάρχουν εμπορικές εγγυήσεις όπου σας δίνουν το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων σας, στην περίπτωση που δεν τις χρησιμοποιήσετε. Όμως θα πρέπει να ζητήσετε τα χρήματά σας έγκυρα.

    Παράνομα συμφωνητικά
    Αγοράζετε μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, την βγάζετε από το κουτί και συνειδητοποιείτε ότι δεν λειτουργεί το ζουμ. Ανατρέχετε στο συμβόλαιο αγοράς, το οποίο αναφέρει ότι το κατάστημα αντικαθιστά τα ελαττωματικά προϊόντα. Οπότε πηγαίνετε στο κατάστημα, από όπου την αγοράσατε και εκεί σας παραπέμπουν σε ένα άλλο άρθρο του συμβολαίου (γραμμένο με ψιλά γράμματα), το οποίο αναφέρει ότι όταν η συσκευασία έχει ανοιχτεί δεν γίνονται αντικαταστάσεις.

    Αυτό είναι ένα παράδειγμα ενός παράνομου συμφωνητικού, καθώς δεν θα μπορούσατε να γνωρίζετε ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό, παρά μόνο εάν ανοίγατε το κουτί.

    Οι άδικοι όροι που μπορεί να περιλαμβάνονται στα συμβόλαια δεν έχουν νομική ισχύ, ακόμα και αν έχετε υπογράψει.
    Επίσης, εάν ο πωλητής αψηφήσει τους όρους του συμβολαίου, έχετε το δικαίωμα να αναβάλετε την πληρωμή του προϊόντος και θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό για την περαιτέρω στάση σας.

    Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τους παρακάτω ιστοτόπους:

  • Inka
  • Efpolis
  • Kepka


    Διαβάστε επίσης:

  • Βασικά καταναλωτικά θέματα (Μέρος Α)



  • Κατηγορία: Χρήμα, αγορά, οικονομία | Έγραψε: woman-life (21-07-2009) | Το διάβασαν: 2268

    Άλλα άρθρα με θέμα χρήμα, οικονομία, αγορές:

    Καινούρια Άρθρα :

    · Είναι και κάτι πρωινά ...!!!

    · 5 Tips για οικονομικές καλοκαιρινές...

    · Τοματόσουπα με καπνιστό λουκάνικο

    · Τα 4 SOS τιπ για το μακιγιάζ της πα...

    · Δουλεύω στο σπίτι

    · Μην κάνετε αυτά τα λάθη μπροστά στα...

    · Το φαρμακείο των καλοκαιρινών διακο...

    · 40+ Πλεξούδες για το καλοκαίρι

    · Η ζωή με σκύλο

    · 10 ταξίδια που πρέπει να κάνεις πρι...

    · Φτιάξε δικά σου πεντανόστιμα ferrer...

    · 4 λάθη καλοκαιρινού μακιγιάζ

    · Τα πρώτα 70 λεπτά του μωρού στον κό...

    · 7 τύποι γυναικών που οι άντρες δε θ...

    Συνολικά σχόλια: 0

    Μόνο εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αφήνουν σχόλια.

    [ Εγγραφή νέου μέλους | Είσοδος ]



    Σχόλια Καινούρια τεστ
  • Πώς εκδηλώνετε τον έρωτά σας? New

  • Τι είδους ζευγάρι είστε?

  • Θα ωριμάσετε επιτέλους?

  • Τα θέλω όλα εδώ και τώρα!

  • Το ποτήρι είναι μισοάδειο ή μισογεμάτο?

  • Είστε στο σωστό επαγγελματικό δρόμο?
  • Login form
    Μπείτε στην παρέα μας!
    Γίνετε μέλος και αποκτήστε πρόσβαση στις κρυφές σελίδες!

    Αναζήτηση Άρθρων


    Χρήσιμοι σύνδεσμοι


    Η αναδημοσίευση μπορεί να γίνει αν, και μόνο αν τηρηθούν οι όροι
    Copyright MyCorp © 2024 - Site managed by uCoz
    website stats