Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) προτείνει έναν «δεκάλογο» με τον οποίο δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε. 1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν για την οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή και σπανίως υπερβαίνει το ποσοστό του 10%. Για τις προσφορές η έκπτωση μπορεί να φτάσει και στο 60%, αλλά αυτές αφορούν είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα, τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα, και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο αν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
3. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει ως καταναλωτές, διότι πιθανόν να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα ή να έχουν αλλάξει θέσεις των εμπορευμάτων.
4. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει από την έκπτωση είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να «φέρει» δύο τιμές ή την τιμή που ίσχυε πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης.
5. Πριν τις αγορές επισκεπτόμαστε την αγορά και βλέπουμε τις τιμές πριν την έκπτωση ώστε να επισημάνουμε τη είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών πριν και μετά την έκπτωση.
6. Αγοράζουμε κυρίως εποχιακά είδη. Μην περιμένουμε ότι θα έχουμε την ευκαιρία στις εκπτώσεις να αγοράσουμε μια τηλεόραση ή ένα πλυντήριο σε καλή τιμή. Αντίθετα, μπορεί να πετύχουμε καλές τιμές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.
7. Πολλές φορές στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες». Όταν όμως μπαίνουμε στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
8. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτήν την συναλλαγή.
9. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μη ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊών που αγοράσαμε.
10. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε. Ό,τι ερώτηση και αν κάνουμε, ο πωλητής οφείλει να παρέχει πληροφορίες, σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1.